GODA NYHETER!


Yellie kör den snyggaste posen utav dem alla, att halvblunda. Bilden är tagen den 10 januari -10Tjenare alla trogna läsare!
Idag var det skolan med bara två lektioner för mig, härligt! Hade först SO och sedan engelska. Tycker inte riktigt om Gerdas kommentar till mig...
"Jag trodde först att du inte var här. Men så kom jag på att det här inte är eran första lektion."
Tack för den ja! Jag skall faktiskt bättra mig. Men min säng är bara väldigt skön på torsdags mornarna, framför allt på vinter halvåret. Men men, jag ska bättra mig! Efter ungefär två timmar i skolan gick jag hem och åt middag bestående utav bara spagetti (köttbullarna var slut). Sedan drog jag mig upp till stallet för att åka till veterinären med Yellie. När jag tog in henne från hagen kom Philip som sedan höll mig sällskap med att borsta på ponnyn.

När vi hade kommit till veterinären började vi med att kolla Yellie. Vi hade även med oss Tim som skulle bli  besiktigad. Bengt, veterinären, klämde på Yellies ben och gjorde böjprov på henne men han tyckte att hon såg helt okej ut. Han trodde att hennes hälta kan bero på stelhet. Snacka om att ha tur, Yellie! Så det var bara att ge ponnyn en klapp på halsen och in i väntboxen igen. Fast.. Jag smugglade till henne lite hästgodis. bengt tyckte även att jag skulle börja rida på Yellie igen och ta det lugnt. Hon ska få komma ut i hagen varje dag nu, vilket är otroligt skönt för henne! Efter att vi var klara med Yellie började Bengt kolla Tim. Jag fick hålla i Tim medans Bengt kollade honom. Men Tim kunde inte stå still en enda sekund! Han skulle vara med och kolla läget vad Bengt gjorde med honom och när de kollade hans puls och hjärtslag hittade Tim min jackficka full med godis, självklart! Så han började tigga som en liten hundvalp! Jäkla häst, de nya ägarna stod och stirrade på honom som han var dum i huvudet. Han gned sig mot min ficka och nafsade lite smått vid dragkedjan. Så jag fick förklara för familjen att jag hade godis i fickan och det var det han letat rätt på. Besiktningen gick bra och nu står Tim någonstanns i Sverige och tuggar på en tuss hö, hoppas jag. Men jag hoppas verkligen att du inte kommer tillbaka och att du får det bra!

Nu ska jag ta och krypa ner i min säng med Ridsport i högsta hugg. Ha det gött!
Kram Mikki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0