DÅLIG PÅ ATT UPPDATERING

Halloj!
Har lite dåligt samvete eftersom jag inte bloggat sedan den 29:e.
Det har hänt ganska mycket de dagarna som jag inte bloggat. Så jag drar igång med bloggvärldens längsta inlägg redan nu, så håll i er!

ONSDAG:
Idag var jag på stan med Michelle för att leta en present till Timmy(hennes pv) eftersom han snart fyller arton år, grattis till honom. Vi hittade inte direkt någonting, varesig till Timmy eller oss själva. Allt snyggt var nästan helt slut på rean. Snacka om att vi hade otur! När vi hade varit i stan i ungefär en timme bestämde vi oss för att ge upp. Michelle skulle ta bussen bort till Timmy, vilket ligger åt helt fel håll för mig så jag skulle få gå hem ensam. Jag tänkte efter en stund och kom på att Kajsa sa på msn att hon skulle in till stan. Så jag ringde henne och hon var redan på väg ner. Jag behövde inte vänta många minuter tills hon kom. Vi följdes in till stan och slösade en massa pengar, eller Kajsa gjorde jag snålade bara.
Glen Gordon schabrak, huva, lindor och skrittäcke.
När vi var klara inne vid centrum gick vi bort mot Norra vägen och Hästshopen. Jag hittade ett jätte snyggt Glen Gordon schabrak och en snygg huva. Det är ljusblått med silver och brons kant. Skitsnyggt är det! Det ser ungefär ut som dessa på bilden, men det är ljusblått istället för brunt. Hittade även lindor i samma färg, men det var bara i fleece material och jag vill ha det i Elastic/Fleece, tycker att det blir bättre stöd.
Efter ett tag gick vi ut från Hästshopen utan schabrak och huva, vilket jag får köpa en annan gång. Vi funderade på om vi skulle gå till stallet, men Kajsa tyckte att vi skulle säga hej till hennes pappa. Han har en lås och smedes affär bara några hundra meter från Hästshoppen. När vi kom in kom Kajsas pappa, Kaj som han heter, ut från kontoret och sa hej till oss. Medans Kajsa stod och pratade med sin pappa stod jag och studerade några nycklar med mönster på. Då sa Kaj att jag fick välja vilken nyckel med mönster jag ville och ha som husnyckel. Jag valde en med en katt på, för jag tyckte att den med hästen var så himlans ful.

Vi fick sedan skjus upp till stallet och efter ett tag fick jag tolka med ridläger barnen och Sofia. Gud vad roligt vi hade! Prins som vi använde var helt med på noterna vad han skulle göra, men lite läskig var pulkan ändå.

TORSDAG, NYÅRSAFTON:
På morgonen släppte jag Yellie i ridhuset så hon fick busa av sig lite. Vi höll på att slå över igår när jag red, vilket jag inte tyckte var sådär skoj. Hon bockade runt som en dåre i hela ridhuset och sprang och sprang. Hon såg rätt rolig ut, öronen såg ut att vara fast klistrade, framåt.
På kvällen gick jag ner med mamma, pappa och Gabby till fam. Gillberg. Där bjöds det på en massa mat och dyl. Riktigt gått var det! Efter att vi ätit varmrätten gick jag hem till Amanda för att se på film. Vi såg SAW utan att dö av skratt, annars brukar jag sitta och skratta åt den, för jag tycker att den är så patetisk.

FREDAG, NYÅRSDAG:
På morgonen gick jag och Amanda ut med hennes hund Ludde. Vi gick i ungefär en timme och efter det gick vi hem och la oss igen. Sov ungefär till halv fyra och så gick hela den dagen. Vi gick upp till stallet vid fem och släppte Yellie i ridhuset och efter det åkte jag hem med Angeliqa. Jag och Amanda började även en stegräknings "tävling" eller, vi ska se hur många steg vi tar om dagen.

LÖRDAG:
Idag gick jag upp till stallet vid ett tiden för att motionera Yellie. jag släppte henne i ridhuset en stund och efter det satt jag några minuter på henne. Hon blev väldigt arg på mig när jag sa till henne att arbeta, men hon lyckades inte vinna den "kampen", haha! Efter att jag ridit Yellie satt jag och trimade lite på Flyer. Hon var verkligen jätte stirrig i början, men släppte succevist efter ett tag. Hon var riktigt fin i slutet! Hon arbetade riktigt ordentligt med ryggen, vilket man nästan aldrig får henne att göra!

SÖNDAG:
Idag var jag i stallet vid halv två. Släppte Yellie i ridhuset och red sedan på Flyer, Ricky, Frida och Viska. Flyer var nästan lika fin som dagen innan, men hon blev väldigt hettsig efter att jag galopperat med henne, så då fick jag börja om från början. Ricky och Frida red jag på sedan, jag ska börja kalla dessa två för mask/orm gänget. De riktigt ålar sig för att komma undan från arbetet. Frida maskar runt och knäpper av i nacken minsta lilla, vilket är jätte jobbigt! Ricky gick faktiskt ganska bra att rida, han maskade lite i början, men efter ett tag blev han riktigt fin! Petronella skrittade dessa två maskarna av och fram till mig, tack så mycket för hjälpen!
När jag var klar med de små ponnyerna skulle jag rida Viska.
När jag stod och borstade på henne kände jag mig som en dvärg på mina stolta 170cm. Medans Viska är ungefär 178cm i manken, jag kan inte se över henne i alla fall. Men det gick faktiskt rätt hyfsat att rida henne. Det tar ett tag tills man vänjer sig vid hennes stora steg jämnt imot ponnyerna.

MÅNDAG:
Äntligen är vi framme vid rätt dag igen! Jag ska passa Michelles hund Nicki idag vilket ska bli jätte skoj! Jag tror hon börjar tycka om mig mer och mer.  Nu ska jag bort till sjukgymnasten, ska vara där halv två och jag sitter fortfarande i pygamas, men ha det så bra och mer bloggande blir det ikväll!


Ha det gott!
Mikki

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!

Hej! Superfin blogg du har!

Kika gärna in på min blogg som är den tredje största hästbloggen i Sverige.

Och missa inte tävlingen där du kan vinna en ridhjälm!

2010-01-05 @ 21:54:10
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0