MAKES ME WONDER

Tjenare!

Precis kommit hem efter en ganska kort men intensiv dag.
Gick upp vid halv sex och åkte med pappa ner till Helsingborg, var redan nere klockan sju och börjar halv nio.
Så sov en timme innan allt folk droppade in, skönt att träffa klassen igen. Har saknat dem!
Vid halv nio åkte jag, den delen utav klassen som var på plats, hem till Anna och Gunnar för att ha traktorkörning.
Har aldrig suttit bakom ratten bakom en traktor och den vi har på klubben räknas inte riktigt in i traktorgrejen.
Den är typ 100år gammal och har inte samma system som den vi körde idag.
Precis innan vi ska köra, jag och Emelie, så frågar Håkan oss om vi kan kolla oljan. Ööööhm?
Vart sitter oljestiftet på en traktor liksom, borde vi kunna det? Haha!
Som tur var så hittade Lovisa det och därefter skulle jag och Emelie köra.
Tror aldrig jag dött så mycket på så många spakar! Min första tanke i huvudet var:
"Varför är det en kanin och en sköldpadda på växelspaken?"
Men det var ju tydligen för hastigheten, snabbt och långsamt. Snacka om att jag kände mig korkad!
Fick fart på Lamboghinin men efter cirka åtta meter fick jag lägga i backen och parkera. Vilken givande lektion!

Efter traktorkörningen hämtade Annika mig i Hjärnarp och sedan åkte vi hem till henne för att motionera pollarna.
Hann med att klippa James innan så nu är han snyggt randig och skitig!
När vi var ute och red så var Betty extra taggad! Hon skulle minsann inte skritta, utan tacktade lite fint och kastade med huvudet.
Knasiga häst. När vi travade så fick hon som små ryck och skuttade, helnöjd och lycklig.
Hon passade även på att göra hyss som sparka bakut mot stackars James och hoppa rakt upp i luften med alla benen.
Snacka om lycklig häst! Hon har stått sedan i torsdags, tror jag. Så lite energi hade hon allt.
Men imorgon blir det paddocken så då kommer hon bli lagom död!
Nu ska jag försöka få lite ordning på livet, hörs imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0