CHASING DREAMS AND RACING FATHERED TIME...

Men hallå igen!
Ska precis hoppa in i duschen, sedan blir det att däcka någon timme på soffan med en kassfilm igång.
Amanda, du vet precis hur jag menar. Haha!
Ikväll är det Medlemskväll på klubben så ska upp dit och hjälpa till först på Clear Rounden
sedan blir det mysigt med alla underbara människor och grilla.
Har börjat rida på en treåring (Haydn x Marco Mitras)
Red den lite innan treårstestet och har verkligen fäst mig vid den lilla pollen!
Just nu går hon på bete och blir rundare och rundare om magen för
varje dag som går (hoppas det mesta är vatten).
Så nu rider jag på en stor valack (e. Helwan) som är supergo!
Han kan det mesta och ställer alltid upp om man ber om minsta lilla.
I sommar ska vi tävla lite dressyr, får se hur det går.
Hon som har båda hästarna vill att jag ska rida minst LA, men vet inte hur det blir.
Har inte hittat något direkt bra program än. Tror han byter galopp i serpentiner eftersom
han tycker det är mycket roligare.
Var ute och red på honom i måndags och han brukar vara ganska lat
men då skulle han hoppa i luften för ett löv, blåsa upp sig och trava på stället.
Han provade även på något så avancerat som att ställa sig på bakbenen och vifta vackert med frambenen.
Igår när jag var ute och red med Johanna fick jag knappt stopp på honom i galoppen för han blev ganska framtung.
Så fort jag la till skänklarna för att få upp huvudet så bytade han vackert galopp, min stjärna!
Men idag så var det samma "gamla" lata James. Imorgon blir det hårdträning i paddocken för
Annika då kommer det rinna om både mig och James, det kan jag lova!
Får se hur det går...
Emma flyttar till Tyskland på måndag! Kommer sakna henne något så otroligt mycket
men tror att hon kommer få det riktigt bra. Hon har fått jobb nedanför München
på något rehabiliteringsstall, så det låter verkligen som något för Emma!
Önskar henne all lycka och kommer sakna henne något ofantligt!

Annat som händer just nu är dels motionering av James varje dag men ska även börja pack
så smått till Falsterbo. Ska dit och jobba som funktionär med Hemvärnet från
den förste juli till den tionde. Kommer bli superroligt, men tufft! Vet inte riktigt helt hundra
vad jag ska göra än men tror det blir mycket vaktjobb (stallar, parkering och framridning).
Samma dag som Emma åker börjar även US-ridlägret som jag fått för att jobbat i ridskolestallet
hela det här halvåret. Ska rida två pass om dagen plus hinna med James efteråt.
Så ska kolla med instruktörerna om jag kan ha med honom någon dag på ett dressyrpass.
När jag kommer hem från Falsterbo så drar "vardagen" igång igen,
ska börja jobba redan på måndagen och ska på möte den sista juni
så har inte fått tider och platser än.
Annars så flyter det mesta på bra. Har inte haft någon direkt tid att umgås med dem
jag vill umgås med utan jag har fått försöka klämma in det så gått det går
(förra helgen hade vi derby på klubben). Så får väl försöka ta mig den tiden veckan innan skolan
drar igång igen, känns ganska hemskt men så är det! Bara fem veckor i skolan och sedan APU i fem veckor,
ska bli så himla skönt! Men innan dess ska jag och James hunnit starta några tävlingar.
Får se vilka det blir men våran första blir clearrounden i Harplinge den 27/7.
Hade tänkt rida LA:4 men får se hur det blir, funderar även på LB:3 eller LA:3, beror på vad Annika tycker.
Ska även kolla av om det fortfarande behövs ryttare till div. II dressyren för i så fall hade jag tänkt
hoppa in där de två första omgångarna. Hade även tänkt tävla i Laholm första helgen i Augusti
men beror på hur mitt jobbschema ser ut.
Ni får ha det så bra och skriver säkert någonting kort imorgon bitti!
Nu måste jag springa in i duschen innan klockan blir för mycket så jag inte hinner sova,
ska även hinna ringa Annika och bestämma tid tills imorgon.
Ha det!

Mikki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0