MERCY

Men tjenare!
Har inte bloggat på ett tag eftersom det har hänt en del och jag har inte haft intresset för att blogga.
Men jag skall dra allting nu i ett ända lååååååångt inlägg. Så nu skriver jag ned allt dag för dag, hope u like it =)

TISDAG:
Skulle fodra kvällen hos Maggans hästar och rida på Petula.
Stack upp till stallet vid halv 8, slängde in hö till hästarna och fixade i ordning Petula.
Började med att longera henne, eftersom jag inte visste när hon blev riden sist.
O jävlar i det vad hon sprang! När hon sprungit några varv började hon
tvära in mot mig så jag viftade lite grann med ett spö jag hade.
Varvet därpå svängde hon 90 grader mot mig.
Så jag fick kasta mig åt sidan för att inte bli omkull sprungen.
Antagligen så landade jag JÄVLIGT illa för jag fick asont i min högra handled och tumme.
Därefter fodrade jag och fixade sakerna till hästen.

TORSDAG:
Fotade Maggans hästar tillsammas med Matilda Andersson
(hemsidan finns länkad i vänsterspalten). Fick riktigt fina bilder på Pernaux och Minova.
Hade stödlindat handen, men det hade börjat bildas ett blåmärke precis där tummen börjar.
Åkte inte upp till akuten på Onsdagen och pratade med Christian på torsdagen.
Christian är en daddy på stallet som är ortoped och jag är honom väldigt tacksam.
Han kände igenom min hand och konstaterade att jag kan ha fått en fraktur eller något.
Så Christian körde upp mig till akuten där jag rötgade handen.
Satt på akuten från klockan var halv 6 till klockan var halv 12.
Fick handen gipsad och de vet inte ifall det är något brutet för benet är så litet.
Så ska ha gipset i 2v och sedan rötga, då ser de ifall det är av och då ytterligare 8v.

FREDAG:
Åkte upp till sjukhuset och ortopeden och la om till ett tunnare gips.
På kvällen hade vi gäster hemma, jippie..

LÖRDAG:
Åkte upp till stallet och kollade läget, träffade Emma & Lisa.
Var hemma hos Gillbergarna på kvällen och såg alla CSI avsnitt jag missat när jag var på sjukan.
Riktigt mysigt!
Nero i snön 10/1-10
SÖNDAG:
Ja, då var vi framme vid rätt dag!
Idag var jag uppe på stallet och red min polle :D
Har saknat honom något enormt!
Stod och borstade på honom i typ en timme
och bara myste. Han brukar inte uppskatta att
bli borstad, men nu stod han och halvsov.
När jag borstade honom på halsen så tittade han på
mig och buffade lite, gud vad jag älskar den hästen!

Klarade av att hoppa upp själv och han var
riktigt mysig idag! Som att han visste att gjorde han
något dumt så kunde det gå riktigt illa...

Nu sitter jag här och väntar på att tiden ska gå. Ikväll kommer kanske Amanda så vi ska hitta på något, vi får se..

Imorgon blir det att åka ned till Laholm och hämta min väska =D
Därefter står Ängelholm och Helsingborg på schemat.
Ska hämta ut buss- & tågkort så jag kan ta mig till skolan.

På Tisdag är det sommarcupen och final, SKÖNT!

Ha det,bra och jag bloggar mer imorgon, lovar! =)

Mikki


Kommentarer
Postat av: Mickan

kolla bloggen! :)

2010-08-16 @ 14:11:13
URL: http://xmikaelakarlssonx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0