Godmorron!

Busponnyn Tim i hagen
Hej och hå!
Hade studiedag igår, jätte skönt att vara ledig!

Jag började dagen med att gå upp till stallet vid nio/halv tio. Petra var redan där.
Så jag hjälpte henne lita, genom att snacka och sånt,
med att fylla vatten och höpåsar till alla
Maggans hästar.
Det var skönt tycker jag!
Har inte träffat Petra på länge, för hon har varit superförkyld.
Precis som jag är nu...

Men vi tog ut hästapollen Pernaux i hagen, alltid lika kul varje gång.
Först lägger han sig ner och rullar, sedan är det fullt ös
och en massa bocksprång. Det är härligt att se att det
är fräs i en lite äldre polle! Efteråt red vi en liten runda
upp till fotbollsplanen och red lite dära.
Petra på Minova och jag fick låna Jelle. Han var verkligen
supermysig, gör gära om det!

Sedan bar det av hem och då la jag mig i soffan och
sov en stud, ganska länge faktiskt. Därefter blev det stallet igen.

Idag börjar skolan 10, riktigt nice! Så sitter i pygamas nu och äter flingor.
Funderar på vad jag ska dra på mig idag..
Känner inte precis för att klä mig speciellt, sådär..

Möte ikväll med matgruppen för övernattningen på Fredag, kommer gå gallant!
Måste dock sova ordentligt, för det är tävling sedan på Söndagen.
Vi får se hur det går, förhoppningsvis bra.
Drömde inatt att jag var iväg och tävlade och att jag red halva LB:2an,
som jag ska rida, och halva LA:3. Dommarna sa inte till hellre.
Så jag hoppas innerligt att detta inte upprepas!

Nåväl... Nu får jag väl ta mig i kragen och se till så att jag går till skolan.
Jo, förresten! Tim kommer tillbaka, förvånande?
Kommer bli ganska skoj igen ialla fall, lite ös på stallet.

Hare gött!
Mikki

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va varför kommer tim tillbaks

?

2009-09-15 @ 22:05:00
URL: http://onlymekajsa.blogg.se/
Postat av: Reiyu

Han passade inte sitt nya hem.

2009-09-16 @ 14:45:44
URL: http://reiyu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0