SERIOUS TALKING NOW!


Ska verkligen ta tag i bloggandet nu när det är lov ifrån skolan, kanske är på tiden då jag lovat det sen jag åkte på praktik.
Vilket är för två månader sedan. Skulle egentligen precis varit hemkommen men praktiken flyttades
fram så åkte en vecka efter att skolan börjat. Vilket ändå var ganska skönt för det var riktigt fint väder
(runt 26 grader i över en veckas tid). Hade verkligen JÄTTEROLIGT och lärde mig en hel del
nya saker plus skillnader mellan svensk och tysk hästhållning.
Var på ett stort stall som heter Stall Ramsbrock. De har både hopp- och dressyrhästar.
Finns en hel del kända hingstar som är uppfödda där bland annat Cornet Oblensky, Cornet Star, Fürst Heinrich mfl.
Under tre veckors tid red och groomade jag åt Hella Kuntz, vilket verkligen var en upplevelse och
har lärt mig så mycket nytt! Kommer slänga upp lite bilder när jag har tid.
Just nu har jag höstlov men det är ändå mycket som ska göras.
Ska ha show på skolan den 26 November samtidigt som skolan firar 10år och har öppet hus.
Allting ska planeras och fixas. Så just nu sitter jag och mailar till sponsorer då vi som anordnar
allting ska ha ett lotteri.
Skriver snart igen!
Ha det!
Mikki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0