Måste ta tag i bloggandet!

Halloj everybody!
Måste verkligen ta tag i mitt bloggande.
Idag sket jag i min underbara sjukgymnast, skäms lite grann för det..
But a man most do what a man most do!
Blev till att åka till Gekås innan löningen som är imorgon. Köpte en massa julklappar!
Köpte presenter till Fam. Lindelöf, Emma, Maggan, mamma, pappa, morfar, mormor, Yellie och till julaftons kadriljen.
Jag och Gabby tog ett super race genom hela Gekås på jakt efter de perfekta julklapparna, det tog sin lilla tid men det var det värt.

Nu är jag äntligen hemma efter tre timmars shopping och galenskap med Yellie.
Har ont som attan i fötterna och vill inte se kläder eller liknande på flera dagar nu.
Träffade även på Boris, för er som sätt Ullared på TV kommer nu få ett leende på läpparna, eller inte.
Han var i alla fall en trevlig prick som hade lite humor.
Tomhaggard's Flyer och jag hoppar 1m på Pay and Jumpen den 9/12-09
Debuterade även 1m för ett tag sedan med Flyer. Snacka om att jag var super nervös! Men, min pärla klarade banan på ett perfekt sätt,som vanligt. Fick dock ett stopp, men det var mitt fel helt och hållet. Jag gasade på  för mycket och hade hon hoppat hade vi nog stupat efteråt. Hon är min ängel!

Skrittade även på Yellie lite idag i ridhuset, fyfasen vad hon hade överskottsenergi! Fast, det är förståligt efter att stått nästan hela året till och från hela tiden. Hon bockade i varje hörn och när hon kände att jag inte var 110 procent fokuserad. Den ponnyn kan mig ut och in, och jag kan henne. Hoppas bara nu att hon håller sig lite lugn så hon inte vrickar sig eller något sånt sjukt igen!

Åh, på tal om otur med hästar!
Igår var det ridläger och barnen skulle lära sig hur man lastar en häst.
Så Anne-Lie sa att de kunde prova med Flash, eftersom han skulle till veterinären imorgon (idag) för sin hälta.
När Sofia som höll i lägret kom in till cafeterian efteråt sa hon att Flash hade ställt sig upp och halkat till och ramlat omkull. Det lät inte så allvarligt på henne, men när jag kom in i stallet stod Anne-Lie och lilla Maja utanför Flashs box och då började jag fundera om det verkligen hade hänt något allvarligt.
Jag gick till Flashs box och såg ett ganska stort skrubbsår på hans hals.
Han hade ramlat rakt in i ett släp som stått för nära. Jag såg hur Anne-Lie höll igen, det syntes så tydligt.
Stackars familjen Lindelöf har verkligen haft otur med  sin skalman det här året!
Hela Flashs fleecetäcke hade gått sönder längst sidan, men tur att det tog smällen och inte hans buk!
Så idag var jag duktig och köpte ett nytt fleecetäcke till honom.
Kände att hans familj behöver lite tröst just nu..

Nää... Nu ska jag ta och pallra mig i säng för att sedan titta på nästsista avsnittet av CSI NY! Det är jätte spännande nu. Mac, ledaren av teamet man följer, anklagas för någon gammal brottslings död. Den mannen hoppade från ett tak och Mac var den enda som vet om brottslingen gjorde det självmant eller om Mac puttade honom. Det är så spännande! Klockan tjugo över elva, missa inte det!

Hare gött och hoppas att ni besöker!

Mikki


PS. Glöm inte (Fast jag ska lätt vinna) eller något^^ ->  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0