LÅNG DAG!

Rödluvan ute i hagen 29/12-09

















Jag är nog ärligt talat jordens slöaste, lataste och tröttaste person!
Idag var jag uppe vid nio tiden, åt frukost och sedan promenerade jag upp till stallet. Ovanligt va?
När jag kom till stallet mockade jag Lacaprios och Hildas boxar. Efter det släppte jag och Emelie ut Grållan och Hilda i hagen. Efter ett tag tog jag ut  Rödluvan också, men först skulle hagen kollas så det inte var så mycket is i den då Rödis tycker det är skoj att bocka runt i hagen. Vilket inte jag tycker är så bra om det är en massa is i hagen, tillslut kommer hon att göra en bambi.

Jag red inte på Yellie idag. Mamma tyckte att hon såg halt ut i lördags och det tyckte Philip, Lisa mfl. också. Så Yellie har fått stå två dagar. Men att hon ser halt ut kan ju också bero på att hon är stel, jag får hålla tummarna!
Très Beau eller Grållan ute i hagen 29/12-09
Annars kommer ridskolan nog göra sig av med henne...


Tolkade efter Marshy idag, fast jag höll bara på att dö hela tiden! Har verkligen ingen bra balans på skidor, var ett tag sedan man stod på ett par!

Josefine var även hemma hos mig idag och klippte av en decimeter av håret, känns som att det är super kort nu! Men jag blev ändå hyfsat nöjd med det.

Imorgon blir det stallet, igen... Börjar sakta men säkert tröttna på det stället. Idag när jag kom var mina ryktborstar, sporrar, handskar och en sko borta. Glömde kvar det i Yellies hörna i söndags och var iväg igår, så jag hann inte med det då. Sprang runt på hela anläggningen i en och en halv timme och letade efter sakerna. Sån tur var hade Ella sett hinken, sporrarna och vantarna i höladan. Var ganska så arg när jag hittade sakerna.. Om någon hade fått den idén att flytta på sakerna kunde de väl för fan satt in dem i omklädningsrummet, eftersom det är bara jag som har Yellie? Jag blir så trött på sånt! Och mina vantar var helt jävla dyngsura, och de var de nya jag fick utav Angeliqa i julklapp! De kommer fan stinka en massa äckligt mögel och sånt där skit nu. Tack säger jag bara till er 'mogna' som tycker att man kan flytta på saker, TACK SÅ JÄVLA MYCKET! När ni ändå är igång och städar kan ni tömma fönstret i killarnas omklädningsrum. DET SER FÖR JÄVLIGT UT! Man lämnar inte gamla matrester, kläder, vantar mm i fönstret ut! Man kan lägga det där för stunden, men sen ska det ju flyttas!

Nu har jag fått skriva av mig.
Hoppas att de som det berör tar åt sig bara..
Annars ska jag fasen påpeka det för dem!



Annars ha det gott! =)
Mikki




Kommentarer
Postat av: Frida

fin banner är skimmlen din ?? :)

2010-01-02 @ 21:12:10
URL: http://friid0a.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0