FILM, SÖMN, MYS & GODIS...

Halloj!
Idag red jag på min lilla ponny. Har lite skuldkänslor för att jag inte hann med henne igår, men Angeliqa tog hand om henne då.
Kajsa fottade när jag skrittade Yellie för ett tag sedan. Jag ser lite småkonstig ut... Min ponny <3
Men när jag red idag var hon hur trippig som helst! Så fort jag hade hoppat upp, gett henne långa tyglar och satt mig till rätta började hon studsa som en gummiboll. Längst hela långsidan bockade hon runt, så det var bara att hålla sig kvar. Stackars mamma och pappa var med idag för att kolla när jag red, jag tror att pappa blev lite chockad när Yellie drog järnet! Men jag vet samtidigt inte om jag ska skratta eller bli arg på henne. Hon står inne varje dag i sin spilta utan fönster och enda gången hon kommer ut för att röra på sig är när jag rider henne. Hoppas att hon blir frisk snart alltså! Trippade runt med Yellie i ridhuset i ungefär femton minuter, sen tyckte jag att det räkte för idag. När jag ridit klart borstade jag på henne noga. Det blev några minuter man stod och kämpade med att få den gula ponnyn gul och inte brun som hon var när jag började.


Flyers öga
När jag var klar med monstret släppte jag Flyer i lilla ridhuset. Hon verkade inte riktigt fatta vad jag försökte göra med henne och hon gjorde slidestop så fort hon inte kunde se mig längre. Den ponnyn är underbar!
Så fort jag slutade att smacka på henne stannade hon och vände på huvudet mot mig.
Jag satte mig då på knä och vinkade till henne att hon skulle komma. Vad gör inte ponnyn då?
Jo, hon travade (nästan galopperar) fram till mig och stannar inte förrens hon är bara några centimeter ifrån mig. Hon sänkte sitt huvud och började buffa på mig. Det var då det kom upp ett ljus i mitt huvud!
Hon hade snockat rätt på hästgodiset i min ficka och stod nu och buffade vid fickan.
Jag kunde då inte låta bli att skratta åt henne och ge henne en bit.
Hon hade ju trots allt ansträngt sig att trava fram till mig från andra sidan ridhuset.

När jag var klar i stallet åkte jag och resten av familjen hem till min farmor.
Hon hade gjort kakor och köpt någon slags bakelse. Gott var det också!
Vi var hos farmor i någon timme sen körde vi hem, eller mamma körde och resten åkte.
Pappa är fortfarande skeptisk till om jag verkligen skall börja övningsköra om någon månad.
Vår lilla bil, Fia Punton, avled för några veckor sedan så det är bara våran blåa Audi som funkar.
Den jag har velat ha för mig själv enda sedan vi köpte den!
Så jag tror att övningskörandet skjuts upp några månader tills vi har köpte en liten bil igen.

Nä.. Nu ska jag vänta på att Amanda har fodrat klart i stallet och duschat så vi senare ikväll kan kolla på någon film som skulle gå på TV. Tror det var Förtrollad? Nåväl.. Känns som mitt liv bara består utav film, sömn, mys och godis numera.


Ni får ha det så gött och mer bloggande kommer imorgon och förhoppningsvis lite nyare bilder på monstret Yellie och busfröt Flyer!

Ha det bäst!
Kram Mikki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0